Zdaj ali nikoli

Kupcem je danes bolj kot vse drugo pomembna dostopnost in hitrost, ki predstavlja čas, ki je pretekel od nastanka želje do njene uresničitve. To mu omogočajo različne tehnologije in uporabniki le-teh, kot so npr. Amazon, Uber, Netflix in drugi. Drugačnost se odraža predvsem v tem, da so storitve ali produkti zlahka in hitro dostopni, kar viša potrošnikova pričakovanja tudi na drugih področjih. Potrošnik danes pričakuje, da bo takoj dobil taksi, si ogledal film ali dobil naročeno hrano, vse to pa bo izbral na lahko dostopnih napravah in aplikacijah.

V Veliki Britaniji so naredili raziskavo med potrošniki, ki je pokazala, da kar 61 % anketirancev ni pripravljena čakati na dostavo hrane več kot 45 min in en od petih pravi, da bi na naročen taksi bil pripravljen čakati največ 10 minut. Spremembe se kažejo tudi v brskanju po internetu. Iskanje »delovni čas« trgovin je izrazito upadel, iskanje ponudnikov, ki so odprti ves čas pa se je v zadnjih letih potrojil.

Tem spremembam modna industrija le počasi sledi in ne upošteva, da se danes kupec odloča na podlagi drugače zbranih informacij. Do nedavnega so se kupci seznanjali z novostmi, modeli, modnimi trendi in ponudbami z listanjem po modnih revijah ali ob obisku trgovine. Danes so glavni vir ustvarjanja potreb in inspiracije družbena omrežja, znane osebe in influencerji ali preprosto zanimivo oblečena oseba, ki jo vidimo na cesti. Raziskava iz leta 2017 je pokazala, da se 41 % anketirancev zgleduje po influencerjih in blogerjih, le 20 % pa prepusti svetovanje zaposlenim v trgovini. Vsi ti premiki pa pomenijo za kupca, ki bi rad videno oblačilo kupil, problem. Raziskati morajo, kdo je to oblačilo izdelal in kje bi ga bilo možno kupiti. In ravno to je pomembna težava s katero se potrošnik sooča. V tem primeru svoje želje po nakupu določenega oblačila ne more zadovoljiti nemudoma, tako kot lahko to počne pri storitvah iz začetka tega članka. Zato pogosto izgubi voljo in potrpljenje, da bi prišel do pravih informacij in proizvajalec je tako izgubil priložnost za prodajo. Bistvena težava je torej v tem, da kupec ne more takoj najti izdelka na spletu, ker ali ne ve, kje iskati ali ne pozna ustrezne besede, s katero bi lahko prišel do zadetka ali ne ve, kateri blagovni znamki pripada videno oblačilo.

Zdaj se tudi v modni industriji pojavljajo aplikacije, ki omogočajo prepoznavanje izdelkov. Npr. Screenshop omogoča uporabniku, da fotografira kose oblačil in potem nakupuje podobne izdelke direktno s svojega telefona. Podobne aplikacije se v vse večjem številu porajajo na različnih koncih sveta (Snapvision, Visenze AI …). Tudi eBay je ponudil aplikacijo, ki omogoča uporabniku, da najde izdelek s pomočjo fotografije. Čeprav je takšnih ponudnikov vse več in se v tej sferi vrti vedno več denarja, pa še nobenemu podjetju do sedaj ni uspelo pritegniti množic.

Kmalu se bo pokazalo, kako se lahko ponujena orodja uspešno vključijo v vsakodnevno potrošnikovo izkušnjo in katero bo zares uspešno. Pričakujemo, da bodo modne blagovne znamke in trgovci bolj tesno sodelovali s tehnološkimi podjetji, da bi končno ustvarili orodje, kot je na primer vizualni brskalnik. Ko bo do tega prišlo, bo to verjetno postal zmagovalec na področju nakupovanja oblačil tako, kot je recimo Shazam na področju glasbe, kar se bo najbolj potrdilo v porastu števila uporabnikov.

Povzeto po članku: Now or Never/The State of Fashion 2019

Avtor: Helena Nieboer